En uppdatering

Publicerat: 2012-03-04 Kl: 08:50:55 | I kategori: Milo växer


Här är man aktivare än någonsin!

Min VFU på 5 veckor har satts igång och en vecka är nu avklarad!
Det går bara bra och på Tisdag ska jag  hålla i en lärandektivitet med 3 barn som ska handla om IKT :) Det kommer bli spännande och se om barnen uppskattar min aktivitet. Uppdatering om hur det gick och mer utförligt kommer efter Tisdag :)

Igår sökte jag lite sommarkurser också då 13 veckors ledighet kan bli lite långtråkigt så jag har sökt lite olika kurser i Juni som hålleri sig i 5 veckor. Hoppas jag kommer in på någon av de kurser jag sökt :)

Annars händer det inte så mycket.

Milo hade 3-årskontroll i februari och hade växt 14 cm på 1 år. SJUKT?? HAHA. Dock blev han tjockisförklarad av vår BVC-tant. Hon tyckte han vägde för mycket till hans längd. Han var 98 cm lång och vägde 15,6 kg. Han hade ökat i vikt med 3 kg sedan han var 2 år. Kan själv tycka att om man växer 14 cm, så är det ganska naturligt att man går upp i vikt. Våran förra Bvc-sköterska tyckte Milo växte perfekt enligt hans kurva för ett år sen. Trist att man ska klanka ner på barns vikter när de är så små och inte se helheten av barnet. Milo har en ganska stor put-mage men den är inte fettig någonstans, utan hård som en ballong.
Förra veckan var vi på barnläkarmottagningen med Milo för alla hans exém och dåliga mage och det visade sig att hans komjölksallergi kommit tillbaka. Så nu försöker vi ställa om oss med alla mjölkfria produkter  här hemma (inte det lättaste när Milo blivit van med en massa mjölkprodukter kan jag lova).

Annars händer det inte så mycket mer. Lova utvecklas som bara den just nu och härmar en massor med språket. Hon känns lite sådär lillgammal :)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0