Lchf!

Publicerat: 2011-06-08 Kl: 12:44:41 | I kategori: Lchf


Vad fasiken är det som fattas i denna måltid!??? Absolut ingenting :) ( se bild nedan).
Alla näringsämnen inkluderar förutom en STOR dosering av kolhydrater. Jag vill påpeka att nästan all mat innehåller kolhydrater. Men ser man till att inte överskrida 5 gram per 100 gram kolhydrater så kommer du inte bli fet! Du kommer förbli smal om du är smal, och tappa vikt om du är tjock!!!

Jag ska erkänna! Jag har varit usel på att vara strikt sista månaden. Dock har jag inte gått upp i vikt, MEN har känt mig irriterad, låg och trött, uppblåst, pruttig... Att man glömmer så fort och hur manipulerad man blir av sockret???

 Idag ställde jag mig på vågen efter 4 dagar strikt Lchf-kost igen och vips så var 2,3 kg borta från min kropp!

Jag har märkt att träningen bara stärker kroppen. Men för att kroppen ska minska i vikt så är A och O en rätt kost. Annars får man träna som fan!
Vet inte hur många gånger jag har tagit upp detta nu!!!???? Men ni är många som har svårt att förstå detta verkar det som... Som är skeptiska..blablabla....
 Ja menar jag har varit smal och vältränad. Jag har varit fet och otränad, gravid och otränad, Jojjobantat och tränad/ otränad!!! Jag äger en kropp som är otroligt känslig för snabba kolhydrater. Eller faktiskt både snabba och långsamma kolhydrater!! Antagligen har ni med samma viktproblem som mig det också!( Ni som lätt går upp i vikt).

De som inte är känsliga för snabba kolhydrater är lyckliga och har en jäkla snabb ämnesomsättning!
Alla är vi olika!!

Men vill poängtera..Smal som tjock, så mår alla bra av Lchf tror jag. Inga blodsockerfall....humöret blir stabilt! Till och med smala människor kan ha humörsvägningar ;) Det ni!!!

Ps. Jag börjar känna mig vacker igen! Har inte känt sug av att klä upp mig på många år nu... Det gör jag nu! Tro det eller ej men av att äta bra mat har jag rasat ner 30,5 kg nu sedan den 8:e december 2010 :) Nu är det bara 5 kg kvar till mål!!!

En ugnsomelett med grönsaker och västerbottenost. Till det en underbar avokadosallad med hemmagjord dressing!!!


Kommentarer
Postat av: Madeleine, Melkers mamma.

Recept tack, på både sallad och omelett :) Vad duktig du varit Ruby! Själv har jag fasiken moffat ihjäl mig på alla kolhydrater som finns efter allt som hände hemma i våras, fet och deppig blev ju såklart efterföljden. Men nu banne mig ska jag ta tag i skiten igen :) Tack för ett peppande och motivationsgivande inlägg :)!

2011-06-08 @ 13:31:19
URL: http://parfymfri.blogg.se/
Postat av: Cassandra, mamma till Josefin och Lexus

Du måste fan hjälpa mig :) du är grym! :)

2011-06-08 @ 21:54:10
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Madeleine Blixt

Gud, vad gott det ser ut!

Var får du din inspiration ifrån?

Dressingen ser jättegod ut!!



Gammelmoster Madde

2011-06-09 @ 11:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0