Händer för mkt och ingenting

Publicerat: 2011-04-06 Kl: 09:32:07 | I kategori: Allmänt


Blogga hinner man knappt med som ni som läser kanske märker :)

Lova fick smaka gröt igår för första gången och det var helt okej tyckte hon! Mammas stora tjej. Hon har börjat greppa tag i saker och skrattar högt. Hon kan sitta kortare stunder helt själv också. När hon ligger på mage försöker hon hasa sig frammåt! Hur ska detta sluta tro? Haha.

Hon är inne i en bra rutinfas nu när hon sover regelbundna tider. De ser ut såhär ungefär:
vaknar: 07.15 och äter bröstmjölk
Somnar om: ca 9.00
Vaknar: 10.30 och får en flaska ersättning
Somnar om vid halv 12 och sover ngn timma.
Sedan är hon vaken tilll va 17.00 och äter ngn flaska ersättning är vaken till halv 8 då hon nattas med en flaska och Sover i sin säng till ca 01.30. Sedan äter hon vid mitt bröst till och från tills hon vaknar på mrgonen igen:P

Helt okej eller hur???

Varför hon får massa ersättning är för att min mjölk inte räcker till. Den är supertunn och kommer i små mängder åt gången så Lova blir inte mätt. Alternativet är att jag börjar äta normalkost igen vilket jag inte vill då min mage fungerar mycket bättre nu utan en massa kolhydrater. Så ja, jag är självisk och ger mitt barn ersättniing istället för att jag vill gå ner i vikt och jag vill att min unge ska bli mätt :) Hon mår precis lika bra som alla andra ungar och är nöjd och glad och mer ska jag inte förklrara mig för vi mår prima av detta!


Jag själv har drabbats aav blåsor i hela munnen och pollenallergi. Kan inte äta alls för det SVIDER! Viktnedgången fortsätter neråt men tyvärr verkar det som att jag bara går ner på benen haha. Vill inte ha smalare  ben nu utan smalare MAGE! Så skumt?? Men men. Får väl vara glad att man blir lättare iallafall.
Snart åker vi till cypern. Den 29e april!

Milo då? Han är ju rolig! Igår när ja sa att vi skulle gå på dagis så utbrast han : NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!  Jag fattade vinken och lät grinpellen vara hemma. Vi åkte till Andys lekland och busade och det var helt okej. Men han var inte helt 100 så vi åkte hem efter ngn timma. I vanliga fall brukar han vilja vara dära 3-4 timmar haha.
När vi kom hem somnade han som en stock och var supergnällig när han vaknade. Då fick han en alvedon för han verkade ha ont någonstans. Efter ngn timme var han sig själv igen. Glad vild och busig!!!  :)
Gudmor Liza kom på middag då det bjöds på Lax i ugn med gräddsås, grillade champinjoner och paprika med en sallad och lime,chili och vitlökssås. APGOTT! Dock fick jag knappt i mig något pga blåsorna i munnen.
Idag ska jag köra bil och Milo är på förskolan och Andreas ska ha Lova undertiden. Sen ska Andreas jobba och själv blir jag med barnen. Vi lär väl gå ut i parken och roa oss!

Just det! Milo har slutat med napp! Jag fick nog förra veckan när vi bråkat m den i flera dagar om att ha nville ha den dygnet runt i munnen så en morgon fick jag som sagt nog! Jag bad personalen på förskolan att han inte skulle få ha den alls under dagen. Inte ens på vilan för nu skulle nappen bort! Sagt och gjort utan gnäll och protest berätta personalen när jag hämtade honom så på kvällen fick han ingen napp heller. Han bad inte ens om den? Somnade finfint och sen dess har han inte haft någon napp. Han har bett om den 2 gånger sen dess men insett att det itne varit någon idé att tjata. Min duktiga stora älskade unge har slutat med napp! Trodde jag inte skulle gå såhär lätt:)
Nu ska jag göra mig iordning!
Ha d gött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0