Hemma :D

Publicerat: 2010-12-20 Kl: 22:34:09 | I kategori: Allmänt


Idag fick vi åka hem på permission. Och jag hoppas innerligt att vi slipper åka tillbaka!
Fy satan för dryg personal på Sachsska barnsjukhus! Inte alla men många irriterande kärringar var det där och slarviga var de också tyckte jag. Både när det gäller hygien och också att sköta sitt jobb. Man fick inga konkreta svar och mycket glömdes bort när man tex plinga på klockan för att be om att få ersättning eller olivolja till badet.
Orkar inte gå in på detalj men lite missnöjd är jag faktiskt.
Skönt att komma hem iallafall och få vara med sin familj igen. Milo blev så glad :D

Tack ni som kommit och hållt mig sällskap på sjukhuset:)

Lova är så mycket piggare nu och hade gått upp lite i vikt idag (10 gram) så nu väger hon 3025 gram . Hennes födelsevikt var 3600 gram så visst har hon magrat. Bvc kommer hem till oss imorrn så tar vi en ny vikt hemma hos oss:) Jag har fått hyra en bröstpump så jag kan ha koll på hur mycket damen får i sig och sen ska jag varva med ersättning också då min antibiotika och hennes ger laxerande effekt genom bröstmjölken.
Men hon ska  få antibiotika till på Lördag och jag slutar på Torsdag:)
Felet med Lova var en urinvägsinfektion som hon antagligen fått från mig via förlossningen då jag tydligen hade streptokocker som jag haft hela graviditeten tydligen som orsakat alla mina urinvägsinfektioner och även infektionen i livmodern. Jag har fått helt fel behandling så inte konstigt att de ständigt kom tillbaka. Slarvigt av läkaren på BVC som inte gjorde ett test för streptokocker då det tydligen är väldigt vanligt att man kan få under graviditeten. de på sös tyckte också att det var väldigt slarvigt av min MVC.

Men men, Man får vara glad att man bor i Sverige och ändå får sin sjukvård. Finns värre fall såklart.

I morgon börjar vårt nya liv på riktigt :) Ja ska va hemma med båda mina ungar och Andreas ska jobba :P
Önska mig lycka till, för det gör jag.

Här har vi spinkisan som är redo för sitt första bad:P


Kommentarer
Postat av: Emelie, mamma till Lukas

http://www.hemnet.se/beskrivning/685764?r=3

2010-12-21 @ 09:30:09
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus

skönt att få komma hem :) Går allt bra? :)

pussssar <3

2010-12-21 @ 16:06:50
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0