Denna jäkla väntan

Publicerat: 2010-08-19 Kl: 09:50:46 | I kategori: Allmänt


Jag känner mig sjukt stressad av dethär. Jag vill veta NU om jag kommer komma in på min reservplats på stockholms univeristet. Jag vill veta hur min höst kommer att se ut. Jag kommer inte gå på uppropet på södertörns högskola. Det känns dumt att hoppa på en utbildning man inte vill gå på till 100 procent. Så.. blir det komvux eller högskola????????????

 Dålig information får man oxå om reservantagna ska gå på ett speciellt upprop eller om de ringer eller vad händer!??
Det jobbigt att många som kanske har kommit in även har tackat ja till fler än just denna utbildning då man kan tacka ja till 2 utbildningar och sen bara gå på 1 upprop. Efter andra urvalsgruppen borde man vara tvungen att få välja 1 av de utbildningar man kommit in på och in få stå på 2 fram till skolstart. BLÄ, vad sur jag är. Dåligt system dåligt system och DÅLIGT SYSTEM ni kommit på moderatjävlar med att ändra antagningsreglerna och speciellt dåligt av er att ändra antagningsreglerna just det år som JAG vill börja plugga. Inte bara jag som tycker. Många känner som jag just nu. speciellt vi som har läst upp våra betyg på komvux. Vi som inte får lika stor chans att komma in som de som kanske hade en bra period i sitt liv under gymnasietiden.
Det är inte alla som hade det. Vissa var skoltrötta, vissa hade tonårsbekymmer eller dåliga familjeförhållande som gjorde att skolan sattes åt sidan. Varför ska vi få en mindre chans i livet att få komma vidare i livet? Snacka om att inte vilja satsa på arbetslösheten.

Bitter? JA!

Kommentarer
Postat av: jessica

har inte det heller den är gamal använder den inte! mår bara dåligt, men den kommer upp av sig själv när ja skriver i andras

2010-08-21 @ 22:29:57
URL: http://blindkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0