BM

Publicerat: 2010-08-24 Kl: 14:37:35 | I kategori: Allmänt


Idag efter att ha lämnat Milo på dagis (vilket gick otroligt bra) och suttit en stund i skolan på förmiddagen så stod det barnmorskan på schemat.

Järnet hade höjts från att ha legat under 100 till 109 :S Undra hur det kan komma sig då jag har varit helt värdelös på att ta mina tabletter;) ? Det var ju iallafall bra!

Blodtrycket var helt okej men urinet visade ganska tydligt på att jag har urinvägsinfektion (ska lämna ett morgonurin i morgon bitti igen) och sedan visade det vita blodkroppar och protein i en inte så jättehög dos men tillräckligt för att vara vaksam på det. Ska göra nytt test om en vecka.
Blodsockret var perfekt. 

Sf-måttet låg ganska långt över kurvan vilket jag anade eftersom jag fortfarande inte tror på att jag "bara är i v 24 idag." Enligt mina beräkningar är jag ju 3 veckor extra gången haha men ja kommer få göra ett tillväxtultraljud i v 32 sen ändå. Hjärtat klappade på och ungen verkade må finfint:)

Jag slapp väga mig och det var skönt då jag hatar att väga mig med skor och kläder på mig, haha.

Idag ska ja jobba vid 4 så jag kommer inte få pussa på min stora bebis på hela dagen. Trist men vad gör man? Jo man pussar ihjäl honom sen när man kommer hem oavsett om han sover eller inte!



Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: ja det är mega skönt, fast man ska ju inte ropa hej fören... Än sålänge har han ju int regaerat på mjölken, han fick 1 tesked i förrgår och 5 klunkar igår.. så vi får hålla tummarna.. Hoppas att Milo stackarn blir fri någon dag han med... han har int reagerat på ägg? Jobbigt med eksem :( Det är något vi klarat oss utan..

2010-08-25 @ 11:17:01
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Emelie, mamma till Elliott o gravid med nr2

haha..ja de är väl skönt..men jag väger ju en del sen innan me så ;P o antar att de bara kommer gå fett uppåt som bara den nu. oo..får man fråga va du hade för sf mått? kramis

2010-08-25 @ 19:03:13
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Emelie, mamma till Elliott o gravid med nr2

ahha, okie..o mitt va ju lika mkt fast jag är ju en vecka före typ..men de är ju inte mkt.

JAg misstänker att jag kommer få en STOOR bebis denna gången med tanke på måttet..haha! spännande o se sen på ert tillväxtUL om de är så att du egentligen ska plusa på några veckor ju =)

krams

2010-08-25 @ 19:23:50
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Emelie, mamma till Elliott o gravid med nr2

aha, då va han "ganska" stor då..elliott var rätt normal tror jag. Vägde 3490 o va 50 lång o han föddes i v 39+4..så denna bebis kommer säkerligen bli större..över 4 kilosklassen säkerligen. jamen just de ja, de blir ju födslarna ganska nära varandra ändå kanske. Jag är glad bara jag slipper gå över tiden, hoppas att de blir nån vecka tidigare än beräknat eller nåt. Ja visst vill man att tiden ska gå fort? fast jag tycker att den gjort de hittills ändå- ja menar, nu har man ju en liten att ta hand om oxå.

2010-08-25 @ 19:41:29
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Emelie, mamma till Elliott o gravid med nr2

jag hoppas inte jag går över tiden iaf =) nä, vi vet inte va de blir än..men på måndag ska vi ta reda på de. Fast jag är nästan helt säker på att de blir en till grabb=)

2010-08-25 @ 20:02:03
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0