Barnmorskan

Publicerat: 2009-01-14 Kl: 10:18:40 | I kategori: Magen med Milo




 

Nu har jag kommit hem för en stund sedan då Jag varit ute i det vackra vädret med Sigge, Zandra och hennes 2 voffsingar!
Mycket skönt att ha kommit ut lite:)

Sigge var nog lite småförtjust i tjejerna för ha nblev väldigt moppsig mot alla hundar som gick förbi eller skulle komma i närheten av de :P


Klicka på bilderna för att få de i större format:

      

 Sigge Nosar boll                            Sötnos                       Nyfikna damer


 



Idag har Jag varit hos barnmorskan.
Jag fick massor med beröm för att Jag hade så prima värden och Jag i princip har haft det under hela graviditeten :)

Sf mått låg på 37 cm nu och lillen låg lååååångt ner i bäckeningången, helt fixerat och hjärtat tickade på somvanligt!
Känns så bra när allt är så bra :)

Vi gjorde även en förlossningsplan där det i princip fick stå "öppen för förslag, men stickrädd" haha.
Jag tror inte så mycket på att man ska ha en plan att gå efter under en förlossning för den kan man ju faktist inte planera, utan det blir som det blir. Jag tror bara att man blir besviken om det inte blir som man har tänkt sig, så det här känns mycket bra!

Nu ska ja försöka aliva upp min dystra hund som ligger och glor på mig som att Jag vore den mest elaka matte i värden:P

Adjö!






Kommentarer
Postat av: Madeleine Blixt

Vad skönt att allt är bra med dig!

Nu kommer "den" säkert vilken dag som helst!

Ha det så skönt i solen med Sigge!

Kram Moster

2009-01-14 @ 10:43:02
Postat av: madde

vadå för propp? :P Vad har jag missat nu hehe..

Jo vi mår bra.. Bvc var här i går och vägde och nu har han snart gått upp till din födelsevikt. 2520 vägde han nu. Så han får ju i sig ordentligt med mat i alla fall! Och det borde han med tanke på att han vill amma hela tiden! Längsta mellanrummet i natt var 3 timmar eller ja 2 timmar från att vi var klara annars är det gärna bara 1-2 timmar emellan hehe..

2009-01-14 @ 11:24:48
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag planerade min förlossning in minsta detalj. Jag hade verkligen målat upp den som en dröm, ungefär som en perfekt film... Jag fick nästan exakt som jag ville, förutom att vattnet gick före innan värkarna kom så jag fick inte inviga dom nya badkaren med lustgasen bredvid :o(

Så att skriva en förlossningsplan är verkligen det bästa man kan göra :o) Vilken vecka är du i nu?

2009-01-14 @ 12:05:29
URL: http://fridelixen.blogg.se/
Postat av: Filippa

Shit Ruby, nu e de nära.. Jag hejjar på dig!

2009-01-14 @ 15:36:06
URL: http://rings.blogg.se/
Postat av: Madeleine Blixt

Vilken fin bild på Sigge.

2009-01-14 @ 15:38:10
Postat av: naddie.

nej gud lillan får stanna kvar ett tag till ;) iallafall till slutet av januari sen är det fritt fram :D



allt bra med er idag?

2009-01-14 @ 18:04:48
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej såg att du kommenterat min blogg med hjärtebyxorna... de är sålda men jag kan göra fler!

Maila mig så kan vi se vilken färg o så du vill ha! Mvh Linda

2009-01-14 @ 20:20:42
URL: http://www.alskadehjartegryn.blogspot.com
Postat av: Karoline

Tack så mycket verkligen roligt att du tycker det :)

Postat av: Karoline

Tack för tipset då måste jag kika=)

Postat av: naddie.

37 centimeter på sf-måttet? jisses :O du måste ha en mega mage! mitt ligger på 34!



gud vilket bra tips! blev lite kär i den sidan :D

2009-01-14 @ 23:47:51
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag visste inte heller först. Men efter att pratat med vänner om hur deras förlossning var visste jag exakt hur jag ville ha och inte ha min. En sak t.ex. Vi hade ju inte kollat könet, så jag sa åt dom att dom absolut inte fick säga till oss vad det var, typ här kommer en frisk stor pojke" utan jag ville att jag och min sambo skulle få "känna efter" tillsammans. Det är sånna små-saker som gör mycket. En annan sak som jag hade skrivit upp var att jag inte ville ha någon bedövning förutom lustgasen, MEN jag ville att dom skulle säga till när jag var så pass öppen att det var dags om jag ville ha den... (Jag födde all natural ;o) btw) Sen ville jag INTE ha någon sjuksköterske-elev, enbart 100% utbildade personen skulle ha hand om mig och mitt barn ;o)

2009-01-15 @ 00:39:25
URL: http://fridelixen.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja du, det där med kläder är så himla olika. Min vänninas unge ploppade ut och hade storlek 56 på direkten, medans Meja hade 50 iaf i 2 veckor, dock inte i byxor men i bodysar. Så jag rekommenderar att köpa iaf 3-4 st i storlek 50 så du har. Köp framförallt omlott body's. Det ångrar jag fruktansvärt! Det är så jobbigt och otympligt att trä dom över lill-huvudet!





Med lillsessan är det bara bra. Just nu vill hon absolut inte sova så jag överlät henne till pappan :o)



Vecka 37, se där ja. Meja kom i 11 dagar tidigare och det tackar jag gudarna för. Jag hade gått upp 34kg på sista bm-besöket och jag kände att det bara ökade och ökade ju närmare jag kom BF.







Ett till tips bara. Oroa dig inte så mycket över smärtan. Alla säger att det gör så ont att man tror man ska dö, men alla känner olika! Jag tycker personligen inte att det gjorde så ont och var uppe och gick när Meja var 2 timmar gammal och fick besök när hon var 3½, sen hela natten lunkade jag i korridoren på sjukhuset trots att jag sprack och fick sy 7 stygn... min åsikt om det hela är att det gör mycket mycket mycket ondare att amma än att föda barn ;o)

2009-01-15 @ 00:52:06
URL: http://fridelixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0