Arga tanten!

Publicerat: 2009-01-18 Kl: 14:31:57 | I kategori: Allmänt


Idag åkte Jag, Andreas, Sigge och Madde till gärdet igen.

Sigge var nöjd och glad somvanligt och busade runt med alla sina nyfunna vänner i kylan:)

För er som inte vet vad jag menar med Gärdet så är det ett stort sk fält där 100tals hundar och ägare åker för att rasta sina hundar så de får leka och busa.. Med andra ord "Hundarnas paradis".

Alla som går där vet att man inte bör vara hund eller hästrädd om man ska prommenera där.

När vi var påväg tillbaka till bilen får vi en utskällning av en tant som var mycket besvärad att Sigge gick fram och nosade "hej" på henne.

Hon sa:
- Sådär får inte hundarna göra...Bara gå imot än sådär.

Jag sa:
- Då kanske man inte borde prommenera på Gärdet om man tycker att det är så obehagligt.

Då sa hon:
- AJ AJ, passa dig för vad du säger!

Jävla tant! Jag kan förstå henne om man är på ett ställe där det är koppeltvång på hundarna och han skulle springa fram och hälsa.
Men när man är på ett stort fält med 100tals hundar som är helt överlyckliga kanske man inte borde vara där då om man nu är hundrädd..
Då får man ju faktist skylla sig lite själv.

Nu ska vi fika lite på våran Cheesecake som vi bakade igår och dricka en varm kopp med té.

Ikväll ska jag hem till Fisk (Liza) och bli bjuden på middag i hennes nya lägenhet :)


Adjö....




Kommentarer
Postat av: Frida

Du har fått en utmärkelse i min blogg :o)

2009-01-19 @ 00:31:01
URL: http://fridelixen.blogg.se/
Postat av: frida

Du kopierar bara bilden, sedan i samma inlägg kan du länka vidare till dom du vill ska ha den :o)

2009-01-19 @ 11:48:27
URL: http://fridelixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0