Torsdag:)

Publicerat: 2009-02-19 Kl: 10:51:03 | I kategori: Allmänt


Natten har återigen varit bra :) Milo vaknade för mat 2 ggr inklusive blöjbyte då jag vaknade av värdens bubbligaste brak i sängen:P haha! Han såg helnöjd ut!
Vi drog oss i sängen till 10 idag. Eller Milo sover fortfarande men han lär vakna vilken min somhelst för käk.
Ja.. Nu hörde Jag honom som tutten laddar och Jag kommer;)

Ända planen idag är en prommenad och gosa med min familj  :)

puss och kram

ps. Tack Emelie för kommentaren. Jag känner ett par Emelie så skriv gärna vilken av de du är:) kram

Kommentarer
Postat av: Emelie, världens lyckligaste mamma!

Ja mammalivet är verkligen helt underbart! Hehe vad kul att läsa hur din lilla milo vaknar lillkillen här hemma vaknar ungefär samma tider fast han får även för sig att vara vaken ett par timmar haha =P eller i början sov han allt men nu är det uppesittar kväll på nätterna =P



2009-02-19 @ 15:54:41
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: jennie (ungmamma18)

okej då fattar jag :p

2009-02-19 @ 16:51:16
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: madde

Ja, det är ungefär som Linus mattider. Skönt att han klarar sig några timmar om nätterna nu..



Ja men man producerar mindre mjölk på kvällarna så det är nog därför han vill äta oftare.



Så vad gör ni om dagarna då :)

2009-02-19 @ 19:32:58
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: jennie (ungmamma18)

aa den har varit helmysig :) när ens barn har haft roligt och skrattat o haft skoj då är man själv så jädra lycklig så det riktigt dunkar i hjärtat :D

2009-02-19 @ 20:30:00
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: madde

Nej jag ger bara ersättning eller pumpar ut någon gång om dagen men det kommer typ bara 5 ml. Jag fick aldrig igång min mjölk ordentligt eftersom han var så slö att suga i början så det var därför vi hamna på sjukhuset sist också för att min mjölk var slut och han inte fick i sig någon mat. Men jag tycker det är bekvämare med flaska men hade varit roligare om man hade kunnat pumpa ut tillräckligt för honom att äta.. fick bara ut 20 ml ungefär när jag började pumpa och då satt jag i 45 minuter efter varje måltid så det var ganska kämpigt..



Va duktigt.. jag är dålig på att komma ut och ta promenader faktiskt.. tycker det är så meckigt men det är skönt när man väl kommer ut.. har hört att man ska ta en promenad varje dag så jag får väl försöka komma igång med det på riktigt.. nu blir det mest promenad för att köpa godis :D



Men ja eller hur, visst rinner dagarna iväg.. men det är tråkigt att inte göra så mycket..

Ja, jag vet inte vad vi gör om dagarna faktiskt. känns som om man har fullt upp hela tiden när man är hemma men när man ska förklara vad man gör så är det typ ingenting.. :P

2009-02-19 @ 20:35:13
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha jaa jo, men det börjar bli lite tröttsamt nu:P Vill ha bort magen, som för övrigt typ drar på sig fler bristningar från vecka till vecka :| Gah! Jag hoppas dom knappt syns sen bara höhö, men å andra sidan så är min lilla älskling så värd det :)



Jaha så man kan få igång det med öl, skumt hehe. Men är det inte farligt om bebisen får det i sig då?



Jaaa men jaa hihi jag vart ju totalrörd när din kompis eller vem det nu var skrev att du fått din lilla Milo :) Det gjorde typ hela min dag helt underbar hah :)



Kraam

2009-02-20 @ 09:35:02
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: madde

haha det där med att ha utan blöja är ju inte lätt.. vi fick också ha så då han blödde i rumpan. Vi hade honom i vagnen då på en handduk så hade vi spänt upp en handduk som "tak" eftersom det gärna landar där om han kissar hahah..



men det enda är väl att lufta egentligen.. eller salva, finns en jättebra som heter något på B, kommer inte ihåg men den finns bland barnsalvor på apoteket.

2009-02-20 @ 20:30:54
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: madde

Det funkar inte med en större blöja då? Linus blöjor är fortfarande för stora så de sitter inte åt i ljumskarna, men håller ändå tätt! Så prova det i några dagar, kanske är jobbigt om det nu skulle läcka men några dagarn kanske man står ut! :)



Ja du, idag ska vi åka och köpa löparkläder :P haha och i morgon ska vi kolla på ett hus annars har vi inte så mycket planerat.. ni då?

2009-02-21 @ 09:59:25
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha aww, jomen man får ta det onda med det goda :)

Jaa jag längtar som en idiot, framförallt efter inatt (läs min blogg om du vill veta vad jag menar:P) Är så grymt trött på det här just nu :P



Vad gör ni i helgen då :)?

2009-02-21 @ 10:21:10
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0