Söndag

Publicerat: 2008-12-14 Kl: 15:03:27 | I kategori: Allmänt


Hej!

Måste säga att kvällen igår var mycket trevlig.

Det blev en godisfrossarkväll med dåliga filmer på tv samt Mario Kart och James Bond spel på nintendo 64.
Andreas kompis kom över och sällskapade oss :)

Jag vaknade först vid 8 och gick ut med Sigge i morse men sen gick Jag och sov ytterligare några timmar. Skönt skönt.

Jag försöker hitta ngn begagnad bilbarnstol till ett förnuftigt pris också. Svårt tycker Jag för man vill ju inte ha en försunkig heller, så om någon kollar förbi min blogg här och råkar ha en begagnad att sälja till mig so tjoa till:)

Nu ska Jag ta ett skönt bad så min förbaskade foglossning lättar lite!

Adjö sålänge




Så här ser din graviditet ut

Beräknat förlossningsdatum: 2009-02-06

Barnet blev till omkring: 2008-05-16

Du är i vecka: 33

Du är i månad: 8

Antal graviditetsveckor och dagar: 32 veckor 2 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 54

Vecka 33

Barnet:

Vikt runt 2 kilo och 43 cm lång. Inlagringen av underhudsfett sker med ca 250 gram per vecka, musklerna utvecklas också. Lagunohåren börjar försvinna, huden slätas ut och är inte längre så rynkig som tidigare. Dess förmåga att reglera temperaturen har mognat. Barnet kan svettas, något för tidigt födda barn inte kan. Därför är dessa mycket känsliga för kraftiga temperaturväxlingar. Barnets organ är nu färdigutvecklade så när som på lungor och andningscentrum. Du kan, om du inte är väldigt överviktig, känna barnets olika kroppsdelar från utsidan av magen. Kanske kan du greppa om en liten fot? Barnet kan vid den här tiden i graviditeten ha lagt sig med huvudet ner i bäckeningången. Brukar ditt barn hicka? Du kan känna hur hela magen rycker till och hur det upprepar sig. Efter den här veckan kan barnets rörelsemönster ändra sig något som en följd av att det börjar bli väldigt trångt inne i livmodern.

Mamman:

Livmodern fyller en stor del av din mage och det kan för många vara svårt att få plats med en hel måltid åt gången. Ät lite och ofta i stället. Har ni pratat om hur ni vill göra med föräldraledigheten? Den blivande mamman kan börja ta ut ledighet från 60 dagar före beräknad förlossning. Det är ofta välgörande att vara ledig några veckor innan barnet skall födas. De flesta mår väl av att få en liten tid för sig själva och i lugn och ro få ställa om sig från ett yrkesverksamt liv till livet som mamma och förälder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0