God jul!

Publicerat: 2008-12-24 Kl: 22:25:24 | I kategori: Allmänt


Idag har Jag firat Julen hos min Mormor och Morfar.
Det var trevligt med god mat och fina julklappar:)

Sigge fick nog flest paket i år :P

-Borste
-Hundschampoo
-Hundgodis
-Leksaksgris
-Ett STORT hundben

   

Själv fick Jag:

-En locktång
-En superfin tavla på sigge
-Produkter från bodyshop
-Presentkort på Åhléns
-4 st pyamaser till bebbon
-Ett superfint halsband av Andreas
-En cd-skiva
-Pengar
-En lila tunika

  

STORT TACK :)

Kommentarer
Postat av: naddie.

vad MYS!



Än så har vi bara bestämt 2:a namn (ellionore efter flera generationer i min släkt). Tycker det med namn är så himla svårt.. men jag antar att det klickar när man hittar det rätta!



aha, egentligen är det INTE så svårt! Funderar på och lägga ut en snabbguide så ALLA kan ändra på saker :)



Hoppas du haft en trevlig julafton!



GOD FORTSÄTTNIGN!

2008-12-25 @ 00:20:33
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Karoline

Vad skönt :)

Vi köpte ett billigt på ikea. Fungerar jätte bra.

Jag har mycket eftervärkar och huvudvärk men hoppas att det försvinner snart .



Kram

Postat av: Madeleine

Milo det var jättegulligt :) Och lite annorlunda, så som det ska vara :) vi försökte hitta ett ovanligt namn till pojken i evigheter men det var svårt att komma på något. Trodde Linus var vanligt men tydligen så finns det bara 1800 st i hela sverige som heter så (inkl de med Linus som andra namn) så det var ju inte så farligt :)



Jag har bara gått upp 8 kg ungefär, har bara gått upp 1 kg senaste månaden men det jag tror att jag har gått ner i vikt samtidigt som bebisen har gått upp. för magen är mindre men "tydligare" nu ser man precis hur han ligger. Med andra ord den är inte speciellt rund längre hehe :)



Jag har fått lite bristningar på höfterna bara. Men jag är lite svagt blå runt naveln så jag tror att jag kommer få en bristning där snart som går runt där. Men hoppas inte! Har du fått något? brukar du smörja in dig med nåt ?



Jaha, jag är precis tvärtom. Jag vill ta allt man kan få! Haha, nää men ryggmärgsspruta och lustgas är väl det som jag tänkt på nu.. jag vet egentligen inte va alternativen är men det är de jag har hört talas om... Jag tror att jag kanske försöker utan bedövning vid barn nr 2 när man vet lite mer vad det handlar om.. för nu har jag ganska mycket förlossningsrädsla och vill inte gärna känna den värsta smärtan.. Har dom sagt något om att han kanske kommer tidigare? Tänkte i och med att du legat inne för värkar v.26? I så fall har du börjat packa bb-väskan och så?



Har ni köpt allt förresten? :)

2008-12-25 @ 10:29:07
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Ja det är konstigt.. men mest känner jag väl rumpan och ryggen.. men däremot tycker jag det är obekvämt.. det är så stenhårt hela tiden så det känns verkligen som om magen ska spricka när han rör på sig :P



Nej kan tänka mig att det inte hjälper att smörja in men huden blir ju mer återfuktad så det borde göra att bristningarna försvinner lättare hoppas jag. Fast det finns väl knappt någon gravid som inte fått en enda bristning och de bleknar ju med tiden :)



Ahaa finns det sprutor för sånt? Men det är ju skönt att han hållt sig kvar sedan dess.. usch stackare, då har du säkert kännt lite hur värkarna kommer kännas sen?.. har också haft en del sammandragningar idag (dock bara molande) , antagligen för att gårdagen var så krävande och man tog i mer än vad jag brukar...



Nej bb-väskan är inte packad alls.. kanske borde börja med det man vet ju aldrig om det händer tidigare.. däremot bor vi som sagt inte så långt i från så det är ju ingen större ansträngning för killen att gå hem och hämta något.. men lite kläder ska man väl packa i alla fall och badtofflor har jag hört ska va bra eftersom golven är äckliga haha..



Ja vi har nästan köpt allt faktiskt.. eller köpt och köpt vi har haft jättetur och fått nästan allt... förutom vagn som vi bara betala 1500 för.. men det är väl typ en badbalja och skötunderlägg till skötbordet och kudde till sängen.. eller det är nog fler småsaker men alla "möbler" och sånt är klart..



Kommer ni att använda napp till bebisen redan från början? har hört att dom avråder en på bb, men sen har man ju hört att det ska minska risken från spädbarnsdöd så då vill man ju ge det :P eller är det bara jag som är supernojjig att nåt ska hända med bebisen? :P

2008-12-25 @ 17:36:18
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: Karoline

Det är bra för du har verkligen något att se fram emot det lovar jag :) Kärleken till barnet övervinner all smärta!

Tack :)

Kramar

Postat av: Madeleine

Hoppas att det stannar så, så han får ligga kvar ett tag till, i alla fall tills efter nyår :)

Mina sammandragningar är ju uthärdliga i alla fall men igår och idag känns det som om livmodertappen är påverkad.. gör liksom ont längst upp i ja.. hehe



Jo det är klart det kommer väl synas att man fått barn men jag vill inte haha... celluliter tror jag faktiskt att såg en skymt av på rumpan igår.. visste inte att man kunde få det men då har jag en förklaring :P



vi köpte en emmaljunga.. den är rätt solblekt på suffletten men det kan man byta, sen tycker jag iof inte att det gör så mkt.. bara den är bra. Ni då?



Nej det är klart barnet kanske inte alls vill ha napp.. men jag har hört många som tyckte det var skönt just för att deras bebisar ville suga på tutten hela tiden även när de inte åt vilket resulterade i hyffsat sårade bröstvårtor hehe..



Ja gud längtan bli bara större och större för varje dag.. just nu vill jag bara att det inte ska hända nåt innan nyår men sen kommer jag bara vilja få ut honom :) Känns fortfarande så overkligt bara att det faktiskt kommer en bebis i slutändan eller jaa ett barn som blir tonåring osv helt sjukt :P

Ja, hade faktiskt en mardröm i natt, att jag var den sämsta morsan, glömde mata bebisen och glömde byta blöjor och allt möjligt.. sen när jag väl försökte amma så tyckte bebisen att det var äckligt.. och det var bara för att jag hade smörjt in mina bröstvårtor haha vilket jag gjorde igår kväll faktiskt så det va väl därför.. du da? har du drömt mycket konstigt :P

2008-12-26 @ 10:11:31
URL: http://mtjerneng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0