Barnmorskan

Publicerat: 2008-12-22 Kl: 12:40:46 | I kategori: Magen med Milo


Idag gick jag upp 7 för Jag skulle iväg till barnmorskan vid 8.
Allt såg bra ut!
Jag hade inte gått upp någon mer i vikt å allt för övrigt va helt perfekt!
SFmåttet va 34½ cm så det hade krymt sen sist vilket inte är helt ovanligt att det kan göra beroende på hur barnet ligger mennu låg lillen tillrätta med skallen (fixerad).

Va så himla mysigt att höra hjärtljuden men lillen gillade  inte att barnmoskan skulle känna och trycka på magen för då bestraffade han oss med värsta karatesparkarna.:p

Hon sa att jag måste ta det lugnt eftersom Jag har haft så mycket förvärkar och hon kände det bara genom att peta på magen. Hon tror INTE att ja kommer gå över tiden så vi får se, peppar peppar :P

Igår bakade vi här hemma. Det blev knäck och lussebullar. MUMS... sitter och smuttar på knäcken nu. hehehe..

Ha en trevlig måndag alla läsare:)



        

Kommentarer
Postat av: Mezzie

Svar:Jaa men vi har med liten toa men den fick plats jätte fint och sen är det ju en hylla under som är helt perfekt med förvaring sen kan man altid köpa till backar att hänga på =)

finns med på ikea.... Men i annat fall så om ni har badkar så finns ju såna man kan sätta på den... Tror ikea har nåt likande sånt med...



2008-12-22 @ 15:36:32
URL: http://angeloflove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till bebben i magen, kul! När ska du ha? Och du,fin blogg

2008-12-22 @ 15:57:44
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Karoline

Tack=) Han är min lilla prins.

Jag gick upp 10 kg totalt. Har väldiga eftervärkar och ingen större matlust ännu sedan tar ju amningen kilon.

Hur mycket har du gått upp?

Kramar

Postat av: Anonym

Vad mysigt,återigen ett stort grattis.

2008-12-22 @ 19:56:26
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Karoline

16 kg är inte mycket. Dom försvinner snabbt dom.

Amningen gör ju så att man går ner mycket.



Han är jätte snäll:) Han sover mycket och är lugn, men han är ett riktigt matvrak =P Sedan har han en massa ljud för sig :) Så underbart.

Postat av: Karoline

16 kg är inte mycket. Dom försvinner snabbt dom.

Amningen gör ju så att man går ner mycket.



Han är jätte snäll:) Han sover mycket och är lugn, men han är ett riktigt matvrak =P Sedan har han en massa ljud för sig :) Så underbart.

Postat av: naddie.

TACK :)jag gör den lätta vägen, kan inget photoshop eller så men man kan åstakomma mycket med vanliga bildprogram i datorn.



har du gjort din design själv? :)



ah, vad skoj! Vi tros vänta en liten prinsessa! Har ni tagit reda på kön?



KRAM och GOD JUL!

2008-12-23 @ 00:54:00
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Karoline

Tiden kommer att gå snabbt :) Sedan trodde dom ju att din lilla skulle komma tidigare också. Du har verkligen något att se fram emot.



Jodå någorlunda iaf, vi köpte skötbordet samma dag som vattnet gick fast vi han aldrig bygga ihop det. Sedan är det några hyllor som ska upp m.m men annars var allt till honom klart :)



Har du fixat?

Postat av: Madeleine

Hejsan!

Ja precis, samma dag som du :) roligt att du titta förbi.

Graviditeten har varit pest och pina måste jag säga. Jag har haft foglossning sen vecka 24 och ryggvärk i samband med det. Åker för tillfället rullstol om jag ska ut. Och jaa mått allmänt dåligt. Men det är rätt skönt nu när magen börjar dra ihop sig och att man känner att det närmar sig, även om man knappt orkar någonting. Och mycket sammandragningar men jag hoppas att det resulterar i lite kortare tid i magen :)



Hur mår du? Har du mått okej under graviditeten? Vilket bb ska ni föda på?



Ha det bra! :)

2008-12-23 @ 12:25:42
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: madeleine

Å jag lider med dig. Verkar vara riktigt kämpigt för dig med. skönt att inte höra: Åh nä jag mådde så bra under min graviditet bla bla bla.. eller skönt att höra är det väl inte men du kanske fattar :P man är inte ensam i alla fall!



Vi kommer föda på huddinge eftersom vi bor 100 meter där i från :) känns lugnast att behöva ta sig någon annanstans. Hur känner du inför förlossningen? Känner du att du har koll på vad som kan hända och allt om bedövning osv?



Jaa det blir också en liten pojke :) Linus ska han heta.. ni då? Intressant att läsa din blogg när du är precis lika långt gången... som det här inlägget om barnmorskan.. skulle kunna vara jag som skrivit :P Så hur mycket har du gått upp i vikt? :)

2008-12-23 @ 16:21:53
URL: http://mtjerneng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0