Pluggdag

Publicerat: 2012-01-11 Kl: 21:00:00 | I kategori: Allmänt


Idag har det varit en riktig pluggdag och jag har läst massor. Jag lämnade Milo på förskolan imorse men Lova fick vara hemma med pappa. Sen for jag till skolan och satt och läste en masa hela förmiddagen. På eftermiddagen var det ett seminarium. Det handlade om att räkna med miniräknare och man fick så himla mycket bra tips. Attans att man inte hade honom som mattelärare för då hade jag verkligen varit bäst på matte. Men det positiva med bra mattelärare som får en att tycka att matte faktiskt är roligt är att man blir så peppad på att få räkna med småkids på förskolan  och förbereda de med glädje inför matematiken i skolåldern. Tänk att det är jag som kommer att ha en stor betydelse för hur barnen kommer att tycka om matematik.
Jag ska påverka de positivt. Något jag aldrig har fått uppleva då matte bara har varit svårt och läskigt och att aldrig fått något bra förklarat för mig.

Hejja mig!

Vad tycker ni om matematik :)?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag var rädd för matte vilket var olikt mig i skolan så min rektor hade enskilda lektioner med mig sen älska jag matte :)) och då var jag 8 eller 9 år :))

2012-01-11 @ 23:49:20
URL: http://emelienikkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0