Vecka 36

Publicerat: 2009-01-02 Kl: 16:42:42 | I kategori: Magen med Milo


Nu känns det som att dagarna bara rusar iväg.

Idag går Jag inte i vecka 36.

Beräknat förlossningsdatum: 2009-02-06

Barnet blev till omkring: 2008-05-16

Du är i vecka: 36

Du är i månad: 8

Antal graviditetsveckor och dagar: 35 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 35


Barnet:

Ungefär 45 cm och mellan 2.5-2.7 kg. Barnets sugmuskler har blivit starkare och det har blivit rundare i hela ansiktet. Hjärnans slutliga mognad inträffar vid denna tid och en färdig individ gör sig redo att födas. Nu är det bara slutspurten, den sista månaden, kvar men redan nu går det bra att födas till ett liv utanför livmodern. Barnet har trängt ner djupare i bäckenet, magen har sjunkit och plötsligt blir det lättare att andas. Barnet lägger på sig ytterligare ett kilo under den sista månaden.

Mamman:

Belastningen på rygg och bäcken ökar, det är påfrestande för ledband och muskler. Vid den här tiden är det vanligt att man kan känna sig både lite nedstämd och irriterad. Det är påfrestande att vara stor och tung och allt går långsammare än det brukar göra. Du blir andfådd för minsta lilla och svettas mer än vanligt. Om du känner dig rastlös och orolig så är det helt normalt. Många kvinnor sover oroligare, har mer halsbränna och springer och kissar stup i kvarten, även nattetid. Du börjar längta efter att föda, att få se ditt barn på riktigt och att snart få din egen kropp tillbaka igen. Antagligen fantiserar ni mycket kring barnet som snart skall födas och ni tänker kanske också på det stora ansvar som väntar er.



Här bjuder jag på en bristande v.36mage :P


Kommentarer
Postat av: naddie.

visst är det MYS? nu har vi inte lång tid kvar :D





och påtal om kläderna, jag tror jag föddes som en shoppoholic så just nu är det bejbyn som har all shoppingfocus..



längtar tills man kan börja köpa vårkläder till sig själv i en storlek man inte skäms för och köpa :D hahah

2009-01-02 @ 19:43:01
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: naddie.

:D



shopping är mitt andranamn ;)



vad skönt! hos oss blir det lite vrickigt i början då vi inte får vår nya lägenhet förrens runt 1 april så bor tillfälligt hemma men det känns inte som något jobbigt faktiskt.. vi sparar stora pengar och har människor omkring oss i början. kan nog vara en stor lättnad :)



kommer absolut fortsätta blogga med stor risk med MASSA babybilder på bloggen sen :P har så mycket vänner som bor långt ifrån mig så man måste uppdatera :D



tycker också magen är mys, men just nu börjar det bli lite jobbigt :/

2009-01-03 @ 14:18:24
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej ville bara berätta att samma tid som du skrev din kommentar på min blogg sist.. gick vattnet! Nu sitter jag på bb och pumpar ut mjölk! Det blev en 08:a trotts allt. En välskapt liten pojke! 2583 gram och 47 cm lång.. han måste dock sondmatas men börjar få i sig mer när han ammar! Men blir nog kvar en vecka till..



ska uppdatera mig på din blogg i morgon! Nu måste jag pumpa vidare!! :)

2009-01-03 @ 20:51:28
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: Sabina - 16 och mamma

Galet mysig mage! (:

2009-01-04 @ 02:19:05
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: pernilla

Oj vilken stor och fin mage! Mysigt!:)

2009-01-04 @ 08:54:17
URL: http://pernillasidnor.blogg.se/
Postat av: madeleine

Ja men det förstår jag.. det är ju så nära nu och man längtar ju så galet mkt så jag kan förstå om du är ledsen..



ne han slapp kuvös men han har sond så vi måste ha sånt där andningslarm i sängen..



Nu är det dags att mata igen! man gör verkligen inget annat... sover gör man inte heller :P kanske har sovit 5-6 timmar på två dygn.. helt sjukt att jag är så pigg som jag är ändå! :)



kraaam!

2009-01-04 @ 10:53:02
URL: http://mtjerneng.blogg.se/
Postat av: pernilla

Han heter Theo:)

Har du några förslag till din bebbe?

2009-01-04 @ 13:01:54
URL: http://pernillasidnor.blogg.se/
Postat av: Sabina - 16 och mamma

SV; Ahww :)

2009-01-04 @ 15:40:33
URL: http://saabiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0