Robins 12/12

Publicerat: 2009-12-19 Kl: 22:10:06 | I kategori: Allmänt


hhahaha kollade precis på sista avsnittet på robins på svt 1.
I mitten av avsnittet är det en parodi på anna ankas jul
http://svtplay.se/t/102961/robins .


Idag har vi åkt Pulka. Milo tyckte det var roligt! vi drog pulkan ända till videoaffären fram och tillbaka och Milo tyckte det var mycket spännande:)

Imorgon blir det pulkaåkning i backen utanför oss... Vi har sådan tur. Vi bor mitt i en pulkabacke så vi behöver bara gå ut och åka:D

Katten Emil har fått fnatt här hemma:D Han springer fram och tillbaka och jagar ett snöre med en liten kanin på.

Igår var Vi i Forum, Med Ragnhild och Ruth. Vi köpte julklappar till Milo och Pappa Andreas och tog en liten snabbisfika. USCH OCH BLÄ vad med människor.
På kvällen var vi på middag hos min moder. Tevligt trevligt.

Kan inte fatta att det snart är jul. Förra julen var jag sjukt fet med en gigantisk mage. Foglossning så det skrek om det. Jag kunde inte gå och var i princip handikappad. Jag var frustrerad för att jag var så stor och att magen var galet stor.  Frustrerad över att ungen ville ut tidigare så jag var tvungen att ta det lugnt hela tiden (vilket iof inte var så svårt att göra då jag inte kunde röra mig hahaha.)
Fast förra julen var nog mysig trots allt. Sista julen som Jag firade innan Jag vart Mamma. STÖRT igentligen:S

Om mindre än 2 månader är min lilla bebis ett helt ÅR! Jag kan inte fatta det! det var ju igår kände det som att jag ringde min mamma kl 3 på natten och bad henne hämta hunden för att vi skulle in och föda Milo. Och det kändes som igår att barnmorskan tittade på klockan 11.09 och grattade oss för våran fina son Milo.

Och att vi kom hem från BB och Jag kämpade som en tok i nästan 2 veckor för att min mjölk skulle rinna till och lära mig att kunna  amma sittandes som jag tyckte var ett så stort problem.
Nu har jag slutat amma och det var ju ingen grej trots allt. När jag väl lärde mig hur jag skulle hantera amningen slängde jag upp tuttarna för hela världen och orkade inte bry mig om gamla tanter tog illa upp när man tog en fika (eller vadsäger du Emelie?).

Nä, det är så mycket känslor som kommer upp men detdär med att skaffa barn är verkligen något stort som alla "vuxna" säger, för det är det verkligen och jag fattar inte varför man tvekar så mycket med det ? Man ska leva först och blablalbalbalbalaaaaa.... Det är ju det som är LIVET!?
Milo har ändrat mig och Andreas till det posetiva. BARA det posetiva och jag ångrar inte en SEKUND att jag behöll det lilla livet i min mage trots att jag inte hade någon kariärr att skryta med. Verkligen inte. Han har fått mig att mogna och fått mig att se frammåt och bygga mål. Jag gör allt han är värld kan jag LOVA

Gud vad jag älskar denna unge.

Nu ska jag sluta babbla!

Hoppas ni alla mår prima kex!

kram


Kommentarer
Postat av: Mamma till Melker.

aww puppi! Det är sjukt det där när man tänker tillbaka när man var gravid förra julen. Jesus vad tiden går! Haallå, vi måste seees :)

Kråååm

2009-12-20 @ 08:29:04
URL: http://enolsson.blogg.se/
Postat av: Mamma till Melker.

Uuh sounds nice juuh :)! Nu innan jul har vi inte så mycket tid tyvär, men i mellandagarna kanske :)? Kan du nått då :D=

2009-12-20 @ 09:07:51
URL: http://enolsson.blogg.se/
Postat av: Emelie, mamma till Lukas

Aww va fint skrivet om lilla pluttelutten! =D hahahha jaa TANTERNA kan ta sig någonstans uscha men leka hmmmmmmmm flyttar ju typ måndagt eller tisdag OM ajg lyckas hitta en biljävlel å flytthjälp? hade fem snubbar som POFF borta.. ska kika me en killkompis om han å hans vänner är villiga ;) hihi



Men dagtid borde ajg ändå kunna trolla fram tid å de är ju ändå bara tre grejjer aj ska flytta nu så bör itne ta så lång tid de heller ;)



Men hmm vad sägs om tisdag? =D

2009-12-20 @ 14:21:52
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Marie Nellie & Oliwer´s Mamma

ja gud ja annars flyttaR JAG :d



gud vilken ifn bild på lillen :D

2009-12-20 @ 21:20:47
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Postat av: Mamma till Melker.

Okej haha, then i will lusk something out :D

På nyårs vet vi inte riktigt än, har lite halvplaner med en kompis och hennes bäsis och snubbe får se hur det blir. Ni då?

2009-12-21 @ 07:44:08
URL: http://enolsson.blogg.se/
Postat av: Moster Madde

Tänk att det kom ut en sådan fin unge!

Milo är världens gulligaste bebis!



Kram Moster Madde

2009-12-21 @ 14:49:21
Postat av: Tant Ulrika

Nu har Tant startat en såndär galet enkel tävling:



http://uj76.blogspot.com/2009/12/en-sandar-galet-enkel-tavling-igen.html



..med chans att vinna finfina Elodie Detaljs paket =)

2009-12-22 @ 12:07:01
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0