Bvc med Lova

Publicerat: 2011-05-25 Kl: 09:05:34 | I kategori: Lova växer


Som sagt var vi på Bvc i går.

7500 gram och 66 cm lång! Mammas stora flicka!! På vikten håller hon en jämn nivå uppåt medan längden går spikrakt uppåt haha! En lång tjej tro??

Milo vägde drygt 9 kg i samma ålder :P Fast sen stannade han av rätt länge på den vikten. Så jag tycker Lova är en liten bebis fast hon har massor med gosiga valkar överallt!
Dessa valkar vill man äta upp :)

Dessutom sa barnens bvc-sköterska att jag kunde prova ge henne 6-månadersgröten då hon nästan är det nu för att se om hon tyckte om den mer än den för 4 månader då hon inte alls gillar den.
Sagt och gjort så gav vi henne det igår och hon ÄLSKADE den. Så nu blir det gröt varje kväll. Hon sov som en stock på den hela natten lång också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha 7500 är väl inget jämfört med nästan 8,5 kilo ;)

2011-05-25 @ 12:19:57
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: emelie med busungen elliott o sessan leila

hihi, jo det är sant, de ska va lite o nypa i =) bra att de har lite reserver med ifall de skulle bli sjuka!

Elliott har inte varit på kontroll på typ ett år eller nåt. Men har vägt honom på vågen här hemma; han väger 14 kilo. Sen vet jag ju inte hur lång han är, men han är nog ganska lång för sin ålder tror jag.



milo då?

2011-05-25 @ 14:40:38
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0