Dag 1- Presentation

Publicerat: 2011-06-09 Kl: 10:08:25 | I kategori: 30 dagar :)


Jag heter Ruby och är född 25:e April 1988.
Jag föddes på Nacka sjukhus här i Nacka (såklart) :P
Min mamma var gift med min pappa som bor i Usa så där tillbringade jag mina första år tills de skilde sig och mamma och jag flyttade till Sverige.
Jag är uppvuxen här i Nacka och har gått på samma dagis som Milo går på nu:)

Jag gick på Nacka gymnasium  på handels programmet och fick bajsbetyg men fick åtminstonde sorgligt nog ett gymnasiebetyg haha, så under mammaledigheten med Milo pluggade jag upp mina betyg på komvux med mycket mer motivation.
Efter mammaledigheten med Lova kommer jag plugga vidare på högskolan. Antingen till socionom eller Förskollärare. Kurator skulle jag verkligen vilja bli men mina betyg för att komma in på den linjen är ett gränsfall. Förskollärare är ett säkert kort att jag alltid kommer ha det skoj på jobbet :) Jag jobbade som barnskötare och resurs på förskola innan Milo föddes och jag bara ÄLSKADE det :)
Vi får helt enkelt se:)

Nu njuter jag iallafall av min mammaledighet, träffar mina goda vänner och har blivit ett stort fan av Lchf-kost!!!

De utbildningar jag har är att ha gått handelsprogrammet, barnskötarutbildning och läser faktiskt till undersköterska nu på distans :) Men målet är självklart för mig att ha en högskoleutbildning. Helt plötsligt älskar jag att lära mig nya saker. Jag var antagligen lite för omogen i gymnasiet. Tur att man börjar bli klips!! Klarade ju faktiskt till och med Matte B i höstas hahahaha.

Nu bor jag och min pojkvän Andreas och våra fina barn Milo och Lova i en fin 3:a i Saltängen som också ligger i Nacka:)

blablabla. Fråga gärna något om ni vill veta mer om mig.

Tänk... För 3 år sen var jag rent ut sagt en vild människa som festade för mycket och jobbade en massa och brännde såklart upp alla pengar på kläder och alkohol. vem är jag nu??? En 2-barnsmamma som blir bakfull på 1 öl :)
Tur att livet kan ta vändning :) Jag är lugn nu! haha



Kommentarer
Postat av: Madeleine Blixt

Gud, vilken fin bild på Lova och hennes mamma!



Kram Gammelmoster



PS. Kommentar från farbror Sandor: Ruby var skitsnygg på dopet!!

2011-06-09 @ 11:16:21
Postat av: Emelie med elliott o Leila

Fin bild på er :)



Jag vill sååå gärna åka- men sen känner man ju ingen, är mest rädd för att man kommer hamna där själv sen ju som du säger

:(

2011-06-09 @ 21:49:37
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0