13 dagar utan socker och kolhydrater!

Publicerat: 2011-01-13 Kl: 22:20:42 | I kategori: Lchf


REKORD! haha.
Jag har gett mig in på den omtalade LCHF-dieten för jag tänkte bli smal till sommaren!
En diet som man antingen tycker är helklok och logisk eller en diet som folk försöker knäcka med massa motargument!
Jag väljer att tro på den för den dieten gör att min kropp kommer må bra.

Jag har alltid svältbantat och sedan gått upp och sen ner osv och det har bara gjort att jag har varit låg och deppig och HUNGRIG!

Nu sista dagarna börjar ja fan känna mig piggare än någonsin! Jag mår fan bra och ner i vikt går jag också!!!
55 kg ska ja väga i sommar så om jag lyckas ska ja knäppa ett kort på vågen som bevis ;)

Ja är inte ett dugg sugen på sötsaker alls. De 4 första dagarna höll ja dock på att gå under på kvällarna men nu har det gått över och jag hoppas att det förtsätter så :)

Är det någon som som läser som kör eller har kört denna  diet som kan komma med lite olika tips på frukost lunch och middag? :)

Idag har dagen sett ut såhär:

Frukost: Turkisk yogurt med lite frysta bär i.
Lunch; skrumble eggs med lite grädde i och grönsaker.
Middag: Auberginerullar med hallomiost i.

-Mätt som en plätt!!


Om man ska övergå till ngt annat som denna blogg brukar handla om -Barnen:

Det går faktiskt mycket bättre nu känns det som. Lova skriker inte alls lika mycket och börjar bli en nöjd och nyfiken liten tjej. igår var vi på BVC och hon går stadigt uppåt :P 4300 gram och 53 lång!

Milo åkte på en magsjukainatt igen... stackars liten spydde flera gånger och lakan på lakan fick bytas!! I morse kom det fontäner på köksgolvet också!! Men ska vi se det posetivt så var det en anledning till att skura våra skitiga golv :)
Nu verkar han må bra och är pigg och busig.

Annars har vi idag varit ute på prommenad för att få lite frisk luft och handlat lite. Milo är helnöjd med nya vagnen och sitter som en kung i!

En annan sak  är att min prins fyller hela 2 år snart! Den 11e februari!!!! Vi har köpt en liten resväska till honom som han kan ha när vi ska ut och resa och ett bäddset!! :)

Annars önskar sig milo presentkort på polarn och pyret, pengar, målarfärg, ritblock och mjukisbyxor!
INGA fler leksaker helst:P Vi har överfullt med leksaker från julafton och Milo leker inte ens med en tredjedel av skiten.

Nu ska jag krypa ner med resten av ligan och sova.

Här kommer en bild på vagnen in action :)

Kram


Kommentarer
Postat av: Nicole - mamma till C

Min kompis Tessan kör den dieten :) fråga henne! Hennes blogg: mammalivet.blogg.se.. Lycka till!

2011-01-14 @ 21:01:11
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: din skratt guide

Hejsan, gillar du att få de där extra goda skrattet om dagen ?

kolla då in min blogg & skratta ! :D

2011-01-22 @ 11:45:03
URL: http://skrattfeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0