Köttgryta!

Publicerat: 2011-04-18 Kl: 09:58:37 | I kategori: Allmänt


Eftersom jag inte kan stava till vad denna köttgryta heter så kallar jag den helt enkelt för köttgryta :D
Det är det jag sysselsätter mig med idag att tillaga då jag är extremt sugen på att äta den och även Neda, Lilly och Tara kommer hit och ska bedömma den!
Den får småputtra fram till 14.00 idag tänkte jag så får den dra sig lite också innan vi hugger in i den!

Så på schemat idag står det alltså: Laga maaaaaaaaaaaat och sova. Sen hämta Milo på förskolan och leka med Neda och barn! Bra dag!




ps. Ni som inte äger en sånhär gryta bör omdelbart införskaffa er en! Maten blir sjukt god som man tillagar i den. Den håller i hur många år somhelst så den är värd vart enda öre! Dock har inte vi lagt en krona på den eftersom vi fick den av Andreas mamma i julklapp!
Märket på denna gryta är "Le creuset".

Indigrienser:

Grytbitar
morötter
lök
vitlök
chili
lagerblad
rödvin
köttbuljong
paprika
färska tomater
champinjoner
grädde
vatten
soya
salt,peppar

Antal indigrienser efter egen smak! MUMS

Kommentarer
Postat av: Katarina, Neo & Liam

Inne och säger hej =)

vad lika dom är!

2011-04-19 @ 06:33:02
URL: http://www.wiggo.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0