99 dagar kvar

Publicerat: 2010-09-12 Kl: 10:27:54 | I kategori: Allmänt


Fick precis en kommentar om att det är mindre än 100 dagar kvar till bebis kommer och visst fanken är det det:D
Tiden rusar verkligen förbi! Man hinner inte med. haha

Vi har knappt förberett något alls infor bebis nr ankomst känns det som. Vagnen är klar i allafall :D Först köpte vi en phil & teds syskonvagn men som vanligt med mina vagnvelanden så ångrar jag mig en månad senare och återförsäljaren går med på att vi lämnar tillbaa den mot ett tillgodo kvitto.
Vi känner verkligen inte för att vända bort barnet ifrån oss när vi kör och sedan är både jag och Andreas allergiska mot breda syskonvagnar så har bestämt oss för att det inte ska vara någon syskonvagn.
Vi köte en Emmaljunga nitro city med en mjuklift i.
-Sen köpte vi en syskonsits som man kan sätta, på den vagnen, så Milo sitter över när vi ska till dagis och kortare utflykter och när vi ska på längre utflykter tar vi med oss 2 vagnar istället om vi ör två som ska köra. Om Milo av all förmodan skulle vilja sova i vagnen när man är ute själv med båda barnen får han lägga sig i Nitron och sova medan bebisen får vara i bärsele/bärsjal.
Hoppas vi inte ångrar oss någon mer haha! Men denna vagn verkar himla bra. Inte alls lika tung som våran teutonia fun som vi hade förut. Teutonian älskande när det var torrt ute men inte på vintern. Alltså jag hatade den verkligen. Helt stum var den att köra och vägde massor. Emmaljungan har ocksp små rörliga hjul men den väger inte a lls lika mkt så då kommer det iallafall bli lite lättare. Men nu är jag iallafall förberedd på att det kommer vara lite kämpigt ibland att köra den:P Men har hört så mycket bra om denna vagn också.

Gud vilken förkalring det blev :P haha

Milo har inte alls sovit bra i natt. Han är lite snorig så antagligen därför. Men söt som satan är han för han har ropat med en glad ton i sömnen "baaaaapppp"(napp) när han har tappat den. Om han vill ha den någon gång under dagen och vi inte kan hitta den brukar vi ropa på nappen och bli  överlyckliga när vi hittar den så det var det han gjorde i sömnen i natt haha.

Han och Andreas är på väg till affären och ska handa lite och jag ska slappa en stund då jag känner mig helt slut.

Igår var Andreas och Jag på bio medan Andreas mamma passade Milo.
Vi såg "bröderna karlsson". Otroligt rolig film faktiskt. Den rekommenderar jag! och innan det åt vi thaimat! Lyckad kväll.

Nu har ajg skrivit tillräckligt tror jag! :)

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0