hej hopp april!

Publicerat: 2010-04-01 Kl: 10:53:14 | I kategori: Allmänt


April är en grym månad, för då fyller jag år;);););)
Nä men denhär april känns lite annorlunda för det är sista april som mammaledig till min älskade lilla plutt:(
Milo börjar dagis 3e maj. känns skittrist och jag har lite ångest. Ska ha honom där så lite som möjligt nu i sommar, så han bara får bekanta sig med miljön där. Sen kommer han börja på riktigt i Augusti men JAG VILL INTE! jag vill vara hemma i flera år till. Tiden har gått så sjukt fort. det är inte okej.

Denna vecka har bestått av mycket skola och träning. Igår var jag på Zumba igen och det var minst lika kul som sist men sandra kunde inte följa med för hon har fått jobb;) Istället för att ha Sandra vid min sida så fick det bli Mona sahlin! Inte illa att ha sett Mona sahlin dansat Zumba va:P?

Idag blire plugg, träffa neda en stund och hem till Andreas pappa på middag. JIHA:)

Igår skrev jag en svenska uppgift som skulle handla om språksociologi. Man skulle göra ett utförande och skriva ett manus till det. Jag kom in på Ungdomars sätt att prata. och jämnförde ett tonårsgäng på bussen. Vilka ord och uttryck de använder:P? Det mest hemska med det är att man har varit precis soom de hahahahaha.
Hur anser ni att tonåringars språk är? Jag tycker att det är en blandning av svordomar, invandrarsvenska och slangord men även ett typ av maktspråk.....


Nu ska jag käka lite lunch,
Tjlllevippen!



Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Jättebra beskrivning av ungdomars språk!



Kram Madde

2010-04-01 @ 11:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0