:)

Publicerat: 2009-02-15 Kl: 11:02:52 | I kategori: Allmänt


Min fina prins!






Milo är påväg ut :P







Idag ska ja försöka lägga upp lite bilder på pojken så ni alla får se (om han tillåter mig dvs) haha.

Natten har gått helt okej men han har inte velat ta bröstet vilket känns SJUKT frustrerande eftersom mjölken inte verkar vilja rinna till ordentligt. Han är vrålhungrig så jag har fått mata han med ersättning och sked vilket känns lite jobbigt också eftersom jag vill kunna ge han riktigt modersmjölk.
Det är bara att fortsätta kämpa helt enkelt.


Idag ska vi inviga vagnen på en liten prommenad om planerna håller sig:)

Nu ligger Milo brevid mig i sin bilstol och vaggas till sömns.

Det går inte att beskriva denna kärlek och Andreas är en sjukt bra pappa! Han hjälper mig mer än väntat med Milo på nätterna vilket Jag hade svårt att föreställa mig innan eftersom han är en riktig sömntuta!

Våran alla hjärtans dag bestod av att bara va hemma som vilken Lördag somhelst fast skillnaden var att vi var 3 stycken som myste i soffan:) Kunde inte bli mer kärleksfullt!

Jag är lite fantasilös just nu så fråga mig om ni undrar istället för det är lättare att svara:)

kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: jennie (ungmamma18)

För det första så vill jag bara säga att Milo är ett asgulligt namn jue :) hur kom du på det namnet?

Tog du nån smärtlindring?

Hade du jätteont efteråt?

Hur många timmar tog det ifrån det att första värken kom tills han var ute?

Min tog 17 timmar haha :p

2009-02-15 @ 12:40:09
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Madde.

Men sötunge då :D! Guuuu så söt han är :D!

Åh vad jobbigt, men kommer det komma igång inom sin tid då eller? Jaa, the BIG fråga, hur gick förlossningen? Hur kändes det? Vart det några otäcka sprickor eller kom han ut snällt? Tell me about it, snart är det ju min tuuuur :D

Åh ta hand om din lilla familj nu, tänker på er massor :D Varma kramar!

2009-02-15 @ 14:37:08
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Anna.K

Grattis Ruby =) Vilken jätte fin pojk du fått dig =) Verkligen jätte söt!

Kram

2009-02-15 @ 14:59:52
Postat av: Frida

Självklart kan du pumpa igång amningen. Sen att lilleman blir ledsen kan vara att dina bröst är för spända så att han inte får nått tag. Så prova att handmjölka lite först, du liksom klämmer ut lite med fingrarna. Då blir det inte samma "tryck".



Men prova pumpa, eller så slutar du helt enkelt att amma och börja ge din mjölk i flaska, eller ersättning. Jag slutade helamma Meja när hon var 3-4 veckor, och när hon var 5-6 veckor ammade jag inte alls...



Jag säger bara så här! Tycker du inte om att amma så ska du inte göra det! För mjölken rinner till dåligt av att man inte mår bra just för att amningen krångar!! Alla säger att det är bäst för barnet att få amma, men Meja är 12 veckor och frisk som en nötkärna, aldrig varit sjuk inte ens en förkylning!! Så gör precis som du själv känner!

2009-02-15 @ 15:49:25
URL: http://fridelixen.blogg.se/
Postat av: Karoline

Gud så söt han är den lilla prinsen :)

Gick allt bra?

Kramar ifrån oss

Postat av: Madde

Ah okej ahmen vad skönt :) Jag är typ livrädd att min amning inte ska hoppa igång, men jag hoppas det inte blir några problem med det iaf. Men läckte du nått innan när du var gravid eller kom det första efter förlossningen?



Åh det låter ju som värsta sköna förlossningen iof :P Var det lika trevlig personal där då som du hört innan, för vist var det på sös du födde?



Ja, det knallar väll. Är lite trött på det här nu, är så konstant orolig att nått ska hända med honom inne i magen så jag blir typ helt paranoid. Vill bara få ut honom så man ser att allt är bra sen liksom :) Åhh ja! Absolut, det skulle vara toppen kul ju :D



Kraam

2009-02-15 @ 19:02:40
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

Oh vad söt han är. längtar efter att träffa er båda!

Du kommer bli en underbar mamma :)

2009-02-15 @ 19:13:03
URL: http://jacqueline.blogg.se/
Postat av: familjen Ring

Vilken söt bäbis! Å vilket fint kort på dig ;) Litet packet, ett till Milo å ett till mamma, med hopp om välgång skickas med Loppan.

Kram på er / Annica

2009-02-15 @ 19:30:45
Postat av: Jessica

Åh hjärtat, Grattis till fina fina Milo:) Härligt att han äntligen är UTE! Många varma kramar från Jessica, Andreas och lilla Cleo

2009-02-15 @ 19:51:57
URL: http://forortsmamma.bloggproffs..se
Postat av: jennie (ungmamma18)

Okej, det värkar ha gått rätt så smidigt då :) aa ryggmärgsbedövningen är ju underbar :D så du fick sy?? Har du inte ont nått nu menar du? :O haha

2009-02-15 @ 19:55:13
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Filippa

GRATTIS SOM FAN RUBY! :D:D

2009-02-15 @ 20:07:20
URL: http://rings.blogg.se/
Postat av: Michelle

åååååh! sötaste ungen jag sett:)

Jätte grattis! <3

2009-02-15 @ 22:22:56
Postat av: Madde

Jaa men det är ju döjobbigt :P Såfort han inte rört sig på en stund så blir jag galen och tror att han är död eller nått. Ska bli skönt när han kommer ut så man slipper bara så orolig :P



Nja, vecka 33 nu. Sen kommer jag ju antagligen bli igångsatt i vecka 38, så det är väll 5 veckor kvar :) Vad sööt du är! Jaa jag längtar sååå mkt efter att få se hur min skruttunge kommer se ut hihi :) Vem är lilla sötMilo lik av er då, eller ser man tydliga dra av er båda i honom :) ?

2009-02-16 @ 09:04:36
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis Ruby vad söt han är :D:D Du kan ju höra av dig när allt lugnat ner sig så kommer ja gärna förbi =) Kram Emelie

2009-02-16 @ 11:09:26
Postat av: Emelie, världens lyckligaste mamma!

ÅÅ så söt han är =D haha ja jag har fått massa sår och så blöder det inte alls skönt =P haha ja detsamma ända "knepet" jag kör på är ifall det gör alldeles för ont eller blöder från båda är mjölkersättning just för hans skull =Phur mår du nu då?

kramar

2009-02-16 @ 11:23:06
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Madde

Ahh jag hoppas verkligen det :)

Har bebismagen börjat gå tillbaka nått än föresten, eller hur långt tid tar det :) ?

2009-02-16 @ 14:12:18
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Anine på FL

Vilken liten gobit du fått!

Många Kramar

2009-02-16 @ 15:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0